10.12.10

Bulan 8 Di SANDAKAN

-SANDAKAN-
BANDARAYA ALAM SEMULA JADI

KAMPUNGKU MISS U  ^_^


as salam buat semua pembaca...
semoga korang dalam keadaan sihat.. ^_^

k.. entry kali ni aku nak share ngan korang tentang lagu kegemaran penduduk sabah.. terutama bagi daerah sandakan dan lahad datu... lagu ni tak silap aku dari tahun 90an.. 
lagu ni memang terkenal di dua daerah kat sabah ni..!
kat daerah lain tatao la pulak... 
apa yang aku tau lagu ni dicipta oleh kumpulan GERODOK (sebuah kumpulan gig kat daerah Lahad Datu)
kumpulan GERODOK ni di anggotai oleh empat orang iaitu Pyan,P.e,T-yam n mamat..
tapi,tajuk lagu ni menggunakan nama daerah Sandakan.. so,tak hairanla kenapa lagu ni lebih popular di sandakan sabah...
bagi aku,tak kira la lagu ni dari mana asalnya.. janji lagu ni dari anak jati Sabahan.. hehehe..
aku suka sangat dengar lagu ni.. dari kecil sampai sekarang tak pernah bosan bila dengar lagu bulan 8 di sandakan ni... evergreen di hatiku.. hahaha.. ^_^ 



Bulan 8 di SANDAKAN...!

Dengarkanlah walau sekejap

-lagu favorite sandakan,sabah-

-sorry ar klip video di atas ada kesilapan lirik sikit(sikit je)-

-lirik lagu-
BULAN 8 DI SANDAKAN

Kisah mula dulu kala
Bila hati jatuh cinta
Ku terkenang raut wajah
Bila pejam mata
Tawa jiwa ubat luka
Ingat dikau yang di sana
Lagu ini khasku gubah
Untuk mu oh sayang

Oooo...
Hatiku mulai bosan
Rinduku padamu bulan
Kemudiannya ku datang

Oooo...
Ku sangka kau riang
Rupanya halauku pulang
Bulan lapan di sandakan

Kisah mula dulu kala
Bila hati jatuh cinta
Ku terkenang
Raut wajah bila pejam mata
Tawa jiwa ubat luka
Ingat dikau
yang di sana
Lagu ini 
Khas ku gubah untukmu
Oh sayang...

Oooo...
Hatiku mulai bosan
Rinduku padamu bulan
Kemudiannya ku datang

Oooo...
Ku sangka kau riang
Rupanya halauku pulang
Bulan lapan di sandakan

Bulan lapan di sandakan
Bulan lapan di sandakan







-LAGU ASAL-
BULAN 8 DI SANDAKAN
GERODOK (PUKUL BERAMAI-RAMAI)

LIRIK LAGU
BULAN 8 DI SANDAKAN.
Versi Kumpulan GERODOK


Kisah mula dulu kala
Bila hati jatuh cinta
Ku terkenang raut wajah
Bila pejam mata
Tawa jiwa ubat luka
Ingat dikau yang di sana
Lagu ini khasku gubah
Untuk mu oh sayang

Oooo...
Hatiku mulai bosan
Rinduku padamu bulan
Kemudiannya ku datang

Oooo...
Ku sangka kau riang
Rupanya halauku pulang
Bulan lapan di sandakan

Kisah mula dulu kala
Bila hati jatuh cinta
Rasa indah dalam jiwa
Dan bilaku pejam mata
Rasa rindu tak terkira
Fikiran ku mau gila
Pabila bulan purnama

Lagu ini aku gubah
Bukan malukan siapa
Tapi resah dalam jiwa
Bila kenang kisah lalu
Satu cara yang ku buat
Cipta lagu untukmu ..oh sayang

Oooo...
Hatiku mulai bosan
Rinduku padamu bulan
Kemudiannya ku datang

Oooo...
Ku sangka kau riang
Rupanya halauku pulang
Bulan lapan di sandakan

Kisah duka dulu kala
Bila hati jatuh cinta
Rasa resah dalam jiwa
Nanti aku pejam mata
Rasa rindu tak terkira
Fikiran ku mau gila
Pabila bulan purnama

Lagu ini aku gubah
Bukan malukan siapa
Tapi resah dalam jiwa
Bila kenang kisah lalu
Satu cara yang ku buat
Cipta lagu untukmu ..oh sayang

Oooo...
Hatiku mulai bosan
Rinduku padamu bulan
Kemudiannya ku datang

Oooo...
Ku sangka kau riang
Rupanya halauku pulang
Bulan lapan di sandakan

Dengarlah....
Oh sayangku
Aku cinta padamu
Cinta ku hanya satu
Kau pun tahu
Kini sekarang aku
Jangan terus cemburu
Jeliknyalah rupa mu
Siapa mau..

Oooo...
Hatiku mulai bosan
Rinduku padamu bulan
Kemudiannya ku datang

Oooo...
Ku sangka kau riang
Rupanya halauku pulang
Bulan lapan di sandakan

Bulan lapan di sandakan
Bulan lapan di sandakan





THANKS

Terima kasih kerana sudi luangkan masa mendengar lagu entri aku ni...
korang bezakan mana lagi best.. versi baru atau versi kumpulan GERODOK?







^_^
-akudandiriku_

9 comments:

n0n0i♥a'n'l said...

Uiii lagu ni lah yang adik sy salu nyanyi di dapur.. HAHA.. pastu bila dia nyanyi, sy pon join.. Lagu ni best kalau nyanyi ramai-ramai, sebab dia macam sahut menyahut..

OOOOOO oooo Oooooooooooooooo! part tu paling best!

Daniela said...

hatiku mulai bosan rinduku pada mu bulan~~ suka part nie...walaupun bkn org sabah...tp suka gak la!! heheh

adan said...

lagu ni selalu di nyanyikan time budak remaja2 lepak2,camping,majlis kahwin.. banyak lagi lah.. hehehe.. thanks coz mendengar.. ^_^

chittysarah said...

waa~~
lagu rancak gak eh..
cambest
(orang selangor)
lalalla~~

n0n0i♥a'n'l said...

Saya mau buat entry jugak la pasal lagu ni satu hari nanti.. hehe..
Best share lagu ni ngan bukan Sabahan.. promote sikit lagu kita! kan?

adan said...

nonoi>> jangan kasi lama bah.. hahaha.. promote lagu handalan... ^_^

Lina said...

~bulan lapan d sandakannn~haha aku pun memfavourite lg ini..

Mr.Thinker@Ali said...

Aku Johorian bro. Anyway, Ty dgn lagu ni sbb jd tema msa aku jamming dgn kwn2 From4 smpai From6 dulu. Stiap kali jam, lagu ni paling wajib. Ty dr rakyat Johor kpd rakyat Sabah. Ini serius aku yg tulis. Hahaa. ^^

erna 'irfan said...

Saya suka dgr lagu ni walaupun bkn org sabah, saya org srwk tp jtuh cinta dgn budak sandakn